4 Ekim 2010 Pazartesi

Felsefe Çalışmaları

"Bir gün bir kitap okudum ve hayatım değişti."
diyor Orhan Pamuk "Yeni Hayat"ına başlarken. Benim de size bahsetmek istediğim konu son zamanlarda okuduğum ve beni üzerinde düşünmeye sevk eden bir kitap hakkında olacak: İvan İlyiç'in Ölümü.
Kitabın alt metininde bizlere bahsedilen "bilgelik" anlayışı ile Sokrates'in bilgelik anlayışı üzerine bir miktar fikir yürütmelerinde bulundum. Yazımı okur ve fikirlerime eklenti veya eleştiri yapmak, hatta gerekirse genel olarak bir konu hakkında tartışmak, fikir teatisinde bulunmak isterseniz çekinmeden konuya dahil olun lütfen. İlgililileri bu taraftan alalım: http://oyledegilboyle.blogspot.com/


ps: Felsefe Çalışmalarımı paylaşmaya bu yazıyla beraber başlamış oluyorum.İlgilenenler varsa lütfen konuya dahil olsunlar ve tartışmalar yapmaya ve fikir alışverişlerinde bulunmaya başlayalım.Ne kadar çok tartışırsak o kadar çok yeni bakış açıları kazanırız ve perspektifimizi o denli genişletmiş oluruz.
Daha önceden felsefeye ilgi duyup, ilginç bulanlar ama ciddi şekilde ilgilenememiş olanlar içinse "Yeni Hayat"ları, yeni bakış açılarını, yeni yorumları keşfetmeye başlamanın tam zamanıdır belki de.

Taha

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder